ششم تا هشتم مرداد ماه، آرا شاوردیان در مراسم زیارت تادئوس مقدس شرکت کرد.
ششم تا هشتم مرداد ماه، آرا شاوردیان در مراسم زیارت تادئوس مقدس شرکت کرد.

ششم تا هشتم مرداد ماه، آرا شاوردیان در مراسم زیارت تادئوس مقدس شرکت کرد.

  ششم تا هشتم مرداد ماه، آرا شاوردیان در مراسم زیارت تادئوس مقدس شرکت کرد؛ امسال مصادف بود با شصت و هشتمین سالگرد این مراسم. قابل ذکر است که به همت سرکار خانم شرلی آودیان رئیس پایگاه کلیساهای ایران و همکارانشان، آئین و مراسم زیارتی کلیسای تادئوس مقدس (قره کلیسا) در پرونده ای مشترک بین ایران و ارمنستان، در سال ۲۰۲۰ میلادی در پانزدهمین اجلاس کمیته جهانی یونسکو، به عنوان شانزدهمین میراث ناملموس ایران ثبت شده است.
آرا شاوردیان به همراه اسقف اعظم گریگور چیفتچیان در یادمان شهدای ارامنه و مسیحیان استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس حاضر و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

سپس در مراسم رونمایی و افتتاح از مقبره مرمت شده و ثبت جهانی شده قدیسه ساندخت، نخستین شهید مسیحیت حضور یافت که مراسم مذهبی آن توسط اسقف اعظم برگزار شد.

3

همچنین مراسم بازگشایی «عصارخانه قره کلیسا» با حضور آرا شاوردیان، اسقف اعظم، فرماندار محترم چالدران جناب آقای عبدالله نژاد و سرکار خانم آودیان رئیس پایگاه کلیساهای ایران صورت پذیرفت. شایان ذکر است که عصارخانه قره کلیسا که دستگاه روغن کشی ۶۰۰تا ۷۰۰ سال قبل نگهداری می شد، به همت و نظارت سرکار خانم شرلی آودیان و با اجرا و زحمات آقای آلن گریگوریان مرمت و بازسازی شده است.

همچنین در روز شنبه هشتم مردادماه، آرا شاوردیان به اتفاق هیأت همراه طی مراسمی از فرماندار چالدران، مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، نیروهای خدوم انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر، راه و ترابری، اورژانس، اداره برق و آب و فاضلاب تقدیر و تشکر کرد. بعد از آن به اتفاق مسئولین دولتی در مراسم باداراک (عشای ربانی) شرکت کردند.

4

5

همین حالا با آرا شاوردیان در تماس باشید

ثبت نظرات و پیشنهادات، ارائه درخواست، درخواست مشاوره و پاسخ به سوالات شما

ارتباط مردمی